Lill-lördag

Var precis nere på stan och köpte stövlarna jag har spanat på. De hade tyvärr inte fått in några fler så jag fick slå till på de som fanns, men med 10% rabatt så klart. Strecket syns ju knappt så det spelar ju inte så stor roll. De var faktiskt lite rödare än vad jag hade trott men det blir snyggt i höst/vinter. Får nog ta och sluta shoppa snart. Men när jag började den här hösten hade jag ett x antal saker som jag absolut var tvungen att köpa. Nu är jag snart klar med den listan, plus att lite annat har kommit med. Nästa lön måste börja gå åt till julklappar. Vad tusan ska man köpa???


Jag har en låten som jag verkligen tycker om. En Pink-låt, "Dear Mr President". Förhoppningsvis spelar hon den på sin konsert i Globen 10 november, wiihooo!

Egentligen om man tänker på texten så vet jag inte varför jag tycker den är så bra, men sen så är ju jag en sån person som lyssnar mer på melodin än på vad texten förmedlar. Denna har ju ett viktigt budskap, men som man som svensk kanske har svårt att ta till sig helt. Generellt är jag rätt usel på att veta vad låtar handlar om trots att jag kan hela texten. Jag dras mer med av en välskriven melodi än en välskriven text. Undrar om det visar på att jag är mer musikalisk än poetisk? Ha, vem vet.

Saknar att spela musik gör jag i vilket fall som. Kanske skulle ta upp klarinetten igen och spela en trudilutt? Gud, vad jag skämdes över den när jag var yngre. Jag tyckte det var så pinsamt att spela men samtidigt hade jag väldigt kul om jag slapp visa mig för andra som inte spelade.


Kommentarer
Postat av: Leiden

snygga stävlar och vad designen på bloggen har blivit fläshig...



Ingen Sune har hittats än. Har gjort en lapp som mamma ska skriva ut på jobbet imorgon och sedan dela ut till alla grannar.

2009-10-14 @ 19:38:19
URL: http://leiden.blogg.se/
Postat av: Emma

TACK!! fy, längesen man hade tenta nu..! hörs till helgen! kram

2009-10-15 @ 22:42:12
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0