Lisa vs. temperaturen

Just nu är jag fly förbannad. Hade skrivit ett jättebra inlägg som bara försvann när jag skulle publicera det. Finns det någon jag kan strypa eller? Den här blogg-portalen eller vad det heter är ju helt sämst ibland. Borde verkligen göra den mer modern. Får spader på den ibland. Så nu är jag absolut inte sugen på att skriva om det!

Hädanefter tänker jag (iaf de dagar som jag är hemma i lght) dokumentera min mätarställning på termometern. Det är nämligen så att jag har det ovanligt kallt inomhus. Jag har ringt och klagat men min fastighetsskötare lyfter ju inte direkt ett finger för att öka värmen. Han verkar tycka att det är en alldeles lagom nivå värmen ligger på. Jag tycker dock inte att det är så vidare värst mysigt att gå upp på morgonen från en varm säng och veta att inom 1min kommer jag frysa rumpan av mig. Därför måste jag hela tiden gå runt med tjocka kläder och fårskinnstofflor för att hålla värmen. Jag försöker inte leta efter någon ömkan utan snarare så är det så att jag vill dokumentera och se om det blir varmare i lght om graderna utomhus sjunker, som han påstår. Så dagens mätarställning ser ut som följer:

Utomhustemperaturen:
+4,8 grader
Inomhustemperaturen:
+17,9 grader

Säga vad ni vill, men varmt har jag det inte!

Idag är det ledigt från träningen och tiden ska istället spenderas på tvättning och matlagning med Catrin. Hon lär nog komma snart så jag bör nog fixa lite så att det inte ser ut som ett bombnedslag. Kläder överallt och prylar omkringspridda, blir lätt så när jag är ute och reser så mycket.

Så här ser förresten mina föräldrars senaste tillskott ut:

Lilla Zigge!


Kommentarer
Postat av: Leiden

vilken söt katt. Du får gärna kom hem till oss här har vi det förbannat varmt runt 25 grader skulle jag gissa på...

2009-11-03 @ 18:15:24
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0