Första ljuset är tänt

Ännu ett ljus har tänts denna julen. Helt sjukt vad fort tiden går! Kändes som det nyss var mars och jag fick mitt jobb. Våren försvann i ett nafs; extrakurs, diplomering, jobb och flytt. Sommaren kommer jag knappt ihåg. Den regnade ju bort, förutom en helg i Norrpan med kanotutflykt och en supersolig helg i Halmstad. Hösten ska vi inte prata om, vips så var den borta också. Tusen saker har hänt och massor har gjorts, men varje vecka hinner knappt börja innan den är slut. Jag vet inte om det är bra eller dåligt(?!). Men nu är julen här iaf. Längtar till 23e när jag kommer hem till ett varmt hus doftandes av massa julmat, mums! Men innan dess har vi en del på agendan.

Imorgon börjar iaf julkalendern och den ska jag se. Går ju ändå upp runt det snåret så varför inte. Kalendern för två år sen var riktigt mysig men den här verkar lite knasig, men det blir nog bra tillslut.

Årets första julklapp är inhandlad. Kändes skönt att spräcka nollan. Nu gäller det bara att klura ut resten. Sjukt att jag helt har ändrat syn på julklappar. Förut älskade jag att få och nu är det roligare att ge.

Helgen var verksam. Myskväll i fredags, shopping i lördags med inflyttningsfest och drink ute på kvällen. Byte av däck (fick experthjälp av killen och pappa), hejdå till systeryster som sticker till Australien på onsdag och en mysig första adventsmiddag. Kommer att kännas tomt att inte fira jul med syster :( men gud så kul hon kommer få det "Down under".


Ma belle soeur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0