En mässa, en sen kväll, ett möte, en bot

En dags jobb gjort, tre och en halv dag kvar att göra denna vecka som har börjat ovanligt segt.

Har inte bloggat på ett tag men det finns sina själ till det. Jobbade på "Det Goda Köket"-mässan i Älvsjö i helgen; fredag och lördag. Åkte tidigt i fredagsmorse. Hade det riktigt kul i bilen upp. Åkte tillsammans med en kollega och vi pumpade musik och utbytte erfarenheter. Lärde mig ett och annat.

Visste inte vad jag skulle förvänta mig av mässan men det var fullt ös från första minuten. Massor att förbereda och sedan var det bara att stå och sälja in Breton och Vinta kex till hela mässan. Var helt slut i både benen, huvudet och halsen efter fredagens pass. Stå still så länge (ca 8h) är inte så kul, inte så stimulerande heller för hjärncellerna att prata om samma sak i ett. Intressant och kul var det iaf och höra konsumenters tankar och åsikter. Killen kom senare på kvällen precis när mässan slutat. Tog en sen middag med hela jobbgänget och sedan några ytterligare öl och glas vin.

Mässan var rätt tät med mer eller mindre kända personer. Glenn Strömberg jobbar vi ju med så honom pratade vi en del med. Sedan var både Laila Bagge, Anna Skipper, Martin Lidberg, Simon & Thomas plus alla duktiga kockar från kocklandslaget där. Coolt att så många kända var där men jag måste ju få säga att Laila var ett skelett med extensions och tuttar. Inte mycket kvar av henne.

Jobb på lördagen med besök av päronen och systeryster. Åkte hem tillsammans efter en till lååång dag. Pappa fick böter för att han missat att sätta på sig bältet, mindre kul. Notan gick på 1500kr, så hädanefter använder han nog bältet var han än sitter. Hans kommentar var att "Jag brukar inte sitta i baksätet så jag tänkte inte på det". Haha, smartigt! Jag var helt slut när vi kom hem så killen fick ta lite hand om mig, alltid lika mysigt. Sov tolv timmar, men det var jag förtjänt av. Sålde enormt mycket kex iaf, huvudsaken. Tror nog vi hade den mest besökta montern - Coolt!

Träffade några gamla studiekompisar från Linkan som jag inte har sett sedan diplomeringen i mars. Blev riktigt glad över att se dem. Saknar så många kompisar därifrån. Kommer ju aldrig igen bli samma sak. Jobbigt att veta.

Nu måste jag käka middag innan magen tar kol på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0