Blind

Blev så impad av en äldre man idag som var med på Abs-passet. Han var gravt synskadad och ändå var han riktigt målveten och vara med på ett pass som faktiskt kräver ett par ögon för att förstå sig på övningen. Tanken hade inte slagit mig innan att de inte kan vara med på pass på samma sätt som vi både hörande och seende. Hade lust att gå fram till honom efteråt och berömma honom, men på samma gång slog tanken mig att varför ska jag gå fram och göra det. Han kanske tar det på så sätt att jag blev förvånad och inte såg detta som en självklarhet. Jag tänkte genom tanken och beslutade mig att berömma honom inombords istället.

Imorgon ska några av oss på jobbet till Linkan för att gå på en "Social kväll" med vår reklambyrå. Den ska handla om sociala medier och internet. Ska bli riktigt kul, så någon uppdatering blir det nog inte imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0