spontant

Jepp, spontant är ordet. Jag och killen drog till Stockholm igår. Blev en kort vandring på staden i ytterst få butiker. Ingen av oss orkade vidare värst länge. Plus att jag fortfarande inte har något större intresse för shopping just nu. En sen lunch när energinivån och blodsockret var nere på nästintill minus. Tog en vända ner mot gamla staden och lekte turister. Fotade slottet, flott som det är. Tog vägen vid vattnet till vad vi till en början trodde var Djurgården men som sedan visade sig vara Skeppsholmen, hur kan man ta så fel? Men Moderna Museet såg vi istället med dess konstiga skulpturer utanför. Tog hjälp av en karta och begav oss sedan mot Djurgården och Skansen, som var dagens mål. Ont i både ben och fötter hade jag då, inget kul alls men man måste stå ut när vi ska på Allsång på Skansen. Fint var vädret och glada var vi. Efter både glass, kanelbulle, öl, sockervadd, musiklyssnande och sjungande, alkoholfridrink samt en lång promenad genom staden tog vi bilen och styrde kosan mot Västerås igen. Kul, mysig och rolig dag var det. Intressant att vara spontan ibland. Bilder kommer senare när jag orkar lägga upp några. 

Första doppet i päronens pool blev det idag också, riktigt skönt! En annan hade ju redan invigt poolen under min födelsdagsfest, men inget hindrade för ett andra dopp. Sol, bad och slappande bestod denna dag av. Plus lite nagelfixande igen. Gjorde dem hos ägaren av salongen och så himla mycket grymmare blev det. Är otroligt nöjd. Förstår inte att han den andra får vara kvar. Undrar om jag någonsin kommer att vilja ta bort dem? Vande mig väldigt snabbt vid dem och kvinnlig känner jag mig. Mmmm.

Får se vad morgondagen bjuder på. Antagligen en sväng till Kvicksund för bad och sol om vädret tillåter. 

Glöm inte att washa facet och brasha teetharna! Gonatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0