Dåliga lökar


                                 Tillbaka till verkligheten OCH ensamheten!

Yes, det är sant. Jag är tillbaka i Norrköping för jobbet satte igång idag igen. Bara efter två timmar kändes det inte ens som om jag hade haft någon semester alls. Det tog mig i princip hela dagen att gå genom alla mail jag hade fått. De var bara 45st men vilka långa och informationsrika sedan. Fanns en del att sätta tänderna i. Massa siffror och en del klargöranden har gjorts under dagen. Känner mig helt slut i huvudet. Är ju inte van vid att gympa hjärnan så här mycket. Kämpade i alla fall genom dagen med en halvtimmes övertid. Ska hålla det resten av veckan för att kunna sticka tidigare på fredag. En halvtimme per dag gör ju två timmar tidigare på fredag! Sjyrre!

Hade fått full lön dessutom eftersom vår lön i juli grundas på tidrapporteringen för juni, så det blir inte förrän nästa månad som jag får mindre pengar. Det var ju kul att upptäcka för då kan jag spara ytterligare pengar för att överleva september ut.

Undrar vad man ska räkna ner till nu. Helgen, helgen i Halmstad, Coldplay, weekend utomlands i höst eller Pink? Känns i alla fall skönt att ha några milstolpar under hösten. Så har ni några som jag kan hänga med på så säg till. Behöver lite aktiviteter att hålla huvudet fokuserat på så att jag inte går under här.

Bestämde även lite löst att sticka iväg till Rom över en helg i höst. Nu ska bara datum hittas så bokar vi! Orkar inte stanna i Sverige hela året heller. Ok, jag har varit i Köpenhamn och ska till Oslo men det räknas inte. Blev ju ingen resa utomlands så det finns ju lite pengar att spendera.

Jag har varit dålig på att lägga upp bilder under semestern, vilket beror på att killens dator inte vill läsa mitt minneskort. Men det kommer några under kvällen.

Ska fortsätta mumsa på min spaghetti och köttfärssås nu. Blir alltid lika god med mammas recept! Ni som har smakat förstår vad jag menar.



Kommentarer
Postat av: Emma

Fullt upp ja.. att man alltid ska göra tusen saker samtidigt! Fy för att börja jobba igen!! Kommer att ha sån ångest när det är dags igen.. bara att börja räkna ner till nästa sommar, haha :)



Låter trevlig att ses till helgen! Kanske sticker till stugan om det blir bra väder, men det vet man ju aldrig som sagt..

2009-07-27 @ 19:53:37
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0