Big spender

Hur mycket säger verkligen ens kläder och sätt att klä sig om en? Jag funderade över det idag när jag tog en vända på stan och tittade både i affärer och på folk. Tänkte knappt på vad jag tog på mig innan jag lämnade lägenheten idag, och kom på mig själv att jag inte riktigt trivdes i kläderna jag hade på mig. De var inte jag idag och kom därför på vad andra tror om mig när jag har på mig det jag hade idag. Det var inget märkvärdigt. Bara kjol och t-shirt, men såg rätt lamt ut. Det är ju assvårt att hänga med i alla trender som kommer och går. Sedan jag började jobba känner jag inte att jag har tid att ha koll på vad som är inne hela tiden. Inte för att jag är en modeslav, ALDRIG! Jag kör mitt lilla egna race blandat med vad som är aktuellt, tror jag. Ena dagen sneakers, baggy-jeans och hoodtröja, andra dagen tight kjol och blus. Det finns inget konsekvent alls i mina klädval förutom att det är JAG. Jag har börjat inse vad som klär mig och inte, och tur är väl det för det finns mååånga som inte har koll. Jag förstår att man gillar mode, för det gör jag med men kläder blir alltid som snyggast och modernast när man plockar dem ur butiken utefter ens egen personlighet och smak. Alltså, de som köper de senaste hela tiden måste ju ha garderober som är helt oändligt stora och ha massor av tid att titta ut dem också. Är det nu jag börjar bli gammal och tappar stil, när tiden för update tryter? Usch, snälla hjälp mig!

Vändan på stan resulterade i lite shoppande. Köpte nytt snyggt duschdraperi med rosa rosor. Mitt badrum är liksom i någon ljusblå ton och det är ju inte supersnyggt att matcha med svart eller fortsätta med blått. Vill ju inte ha ett helt blått imperium därinne. Rosor blev det. Det piggar upp eftersom det inte finns något fönster.


Ett diskställ som jag har levt utan i två månader har nu landat i lägenheten. Och till mig själv blev det lite Clinique-krämer. Har bara hört gott om dem så nu tänkte jag också prova på.

Jaha, två dagar kvar till helg. Det var värst vad tiden har flytit på snabbt. Ska kika runt på tavlor till vardagsrummet, måste verkligen bekläda mina tomma vita väggar.

 

Kommentarer
Postat av: Angie som vet allt

Nej, du börjar inte bli gammal på grund av att du inte är modeslav och inte köper nya, moderna kläder hela tiden. Men (nej, man ska inte börja meningar med men, fast här blev dte så hemskt effektfullt), ja, du börjar bli gammal om man ser till dina inköp. Hallå, duschdraperi, diskställ och till dig, krämer. Jag tror jag våga säga att det finns inte en fjortis som vill lägga sin månadspeng på några av de grejerna, eftersom de har så lite pengar att röra sig med. Du köper såna grejer och har således pengar att röra dig med vilket i sin tur förutsätter att ma är gammal. Jodå, så är det serru.

Peace my love

2009-07-30 @ 00:18:34
Postat av: Angie som vet allt

Nej, du börjar inte bli gammal på grund av att du inte är modeslav och inte köper nya, moderna kläder hela tiden. Men (nej, man ska inte börja meningar med men, fast här blev dte så hemskt effektfullt), ja, du börjar bli gammal om man ser till dina inköp. Hallå, duschdraperi, diskställ och till dig, krämer. Jag tror jag våga säga att det finns inte en fjortis som vill lägga sin månadspeng på några av de grejerna, eftersom de har så lite pengar att röra sig med. Du köper såna grejer och har således pengar att röra dig med vilket i sin tur förutsätter att ma är gammal. Jodå, så är det serru.

Peace my love

2009-07-30 @ 00:19:15
URL: http://iqenmiljon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0