Pepper cookies

Jojomensan, nu har ännu en helg gått och ännu ett ljus har tänts. Fasligt vad tiden går fort. Har tom hunnit, nästintill, bli av med snuvan. Så himla bra eftersom jag ska flyga till Oslo imorgon och då är det inget kul att vara förkyld, gör så förbaskat ont i öronen. Är både taggad och har ångest inför mötet i Oslo på onsdag. Ska träffa hela Haugen Norden tillsammans med en av våra principaler. Jiax, scary!

Helgen var lugn och härlig. Dåligt väder bjöd den på också, men vad gör väl det när man har superbra besök(?). Gick på bio och såg "Luftslottet som sprängdes" i fredags, bra men jag kan inte säga riktigt bra. Självklart saknas det massor av storyn och därför tycker jag nog att betyget inte blir mer än lite bättre än bra.

I lördags var det tänkt att julshoppa, vi försökte men det gick sådär. Vi kom iaf hem med pepparkaksformar och ingredienser. Gjorde en fin deg och la den i kylen i inväntan på utbakning igår. Tog en mindre barrunda tillsammans med Catrin i lördags. Kul att se lite mer av stan och umgås lite, har inte gjort det på länge. Det får det absolut bli en repris på.

Igår bakade vi pepparkakor för fullt och tittade på damhandboll, Sverige mot Brasilien. Så himla kul att titta på, händer grejor hela tiden. Pepparkaksdegen var sådär att baka ut smulade bara sönder hela tiden men smakade mums, fråga killen ;) Det blev iaf några fina hjärtan, stjärnor och änglar, sen tröttnade vi och skar degen. Det fungerar ju minst lika bra. Kanske ska smaka en kaka idag och se om de är goda. Kunde inte riktigt känna något igår efter all pepparkakslukt och deg.



Sådär snygg alltså men nöjd var jag, kanske inte syns.. haha!


Kommentarer
Postat av: wullie

Jag vill också baka pepparkakor! Vi har ätit dom istället. Du verkar ha fått julkänsla och allt där hemma och här har jag glömt att det är snart jul. Folk kör dock omkring med mjuka renhorn fast tejpade på framrutan på bilen och julslingor på taken. Inte alla men det finns några :) puss älskade syster!

2009-12-08 @ 09:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0