Julens glögg

Johodå, ett varv till på stan och jag hade hittat min chokladkalender, julklappspapper, snören och glögg. Har dock börjat inse att mitt julpynt är för lite för min lägenhet. Julstaken och stjärnan jag har var beräknade efter min förra lägenhet som var hälften så stor. Det behövs alltså köpas till lite mysiga lampor och ljus. Fast då dyker frågan upp: Ska jag lägga pengar på julpynt eller på julklappar?
 
Jag gjorde faktiskt en god gärning idag. Glöggen jag köpte stödjer SOS Barnbyar, känns bra att ge tillbaka lite. Dock vet jag inte hur god den är, men det lär väl visa sig.

Känner mig fortfarande krasslig. Kliandet i halsen har tilltagit och jag kände mig hängig nu på eftermiddagen. Men men, en liten förkylning har ju ingen dött av... inte jag iaf!

Lugn hemmakväll med TV blir det idag. Missade min tvättid igår så nu kan jag inte tvätta förrän på fredagkväll. Inte så himla kul men vad ska man göra. "A woman gotta' do, what a woman gotta' do"!

Kommentarer
Postat av: carolina

Jag menar mer känslomässigt att man blir hel, jag kände mig inte ohel innan jag älskade Patrick tillexempel, men det kändes mer som att allt var som det skulle typ när man började älska. Vore ju konstigt om det inte förändrade något tycker jag, jag kände mig iallafall helt hel känslomässig. Men jag mådde inte DÅLIGT innan jag träffade honom. Jag mådde bra, men jag blev ÄNNU lyckligare, och då tycker jag att man kan känna sig hel. Tråkigt om ens partner tycker att man är jobbig för att man mår bra med den?

2009-12-02 @ 21:54:15
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Leiden

XS i hundstorlek men den är för stor

2009-12-02 @ 23:10:52
URL: http://leiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0