Värre dag får man leta efter

Vaknade jättepigg och glad för att dagen hade börjat, vilket jag inte har gjort på jättelänge. Vanligtvis är jag mest seg och bara tar tag i dagen utan att känna någon vidare värst lust. Men imorse kändes sängen motbjudande och jag ville bara upp, älskar sådana morgonar. Tyvärr så hann jag inte mer än att komma till jobbet innan energinivån var på nästintill minus. Rapportering som hade trasslat till sig. Den ska in i morgon och jag är fortfarande långt ifrån klar. Varumärkets ägare har kommit på att de ska redovisa på ett nytt sätt vilket tar en sisådär asmånga timmar längre. Tur är, har jag fram till lunch på mig imorgon.

Jag hade även leverantörsbesök idag. De som äger varumärket Rose's var på besök. Vi testade lite konkurrenter och trots att man kanske är lite färgad så slår verkligen Rose's alla konkurrenter. Jag använder gärna Lime men kanske inte tycker den är jättegod, men i jämförelse så är den ju hästlängder bättre. De andra smakerna behöver vi inte ens prata om, Rose's luktar, ser ut och smakar bäst. Känns som lite snedvriden marknadsföring här men så är fallet, svårt att ändra uppfattning efter att ha smakat de andra. Hela Rose's caset avslutades med en middag på Manesa här i stan. Vi åt goda tapas och drack gott vin. Det blev bara två äldre herrar (äldre än jag iaf) och jag, va inte så sugen från början men det var riktigt trevligt till slut. Kvällen avslutades sedan med två öl på Bishop's Arms, där två andra från jobbet slöt upp. Så det var jag och fyra trevliga karlar. Känns som om mitt jobb är lite mansdominerat, så det är väl lika bra att försöka slå sig in och göra sig ett namn!

Imorgon ska jag få finbesök av älskade Perry och hennes pojkvän. Har inte träffat henne sen i april så det ska bli extra kul. Blev lite paff när hon ringde idag och frågade om de kunde komma förbi i veckan. Positivt paff kanske bör tilläggas.

Efter denna dags bravader kan jag nu lägga mig nöjd och glad, inte inför arbetsdagen imorgon men efter dagens trevliga kväll och morgondagens mysiga besök. Tjohooo!


p.s Tillbaka bilen får jag i helgen också för päronen har köpit ny! Najs! d.s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0