Krasch boom bang!

Jag sitter typ och kokar för bland det värsta jag vet är när man har bokat tvättstugan och kommer ner för att upptäcka att någon annan inte har tvättat klart. Det plus att i ena maskinen ligger en supersmutsig och hårig badrumsmatta i någon grå/beige färg som från början var vit. Så fruktansvärt äckligt! Jag har svårt för hår, särskilt andras hår (som jag inte känner) på mina kläder. När jag vet vem håren kommer ifrån är det ok men med okända hår hamnar i min väg blir jag så fruktansvärt äcklad, särskilt när det sitter på en badrumsmatta. Jag gick iaf ner en halvtimme efter att min tvättid hade börjat och skällde ut lilla (eller lilla o lilla hon var nog lika gammal som mig) tjejen. Hon hävdade bestämt att maskinen tar bort hår för det brukade hennes mammas maskin göra. Maj gad, jag höll få spel på henne. Sa åt henne att om hon skulle tvätta sin ofräscha badrumsmatta i maskinen får hon allt skölja ur den efteråt. Hon blev nog rätt irriterad på mig! Hahaa!


Nu till helgen. Åkte ner i fredags i superfint väder. Görvarmt i bilen var det, inte alls lika härligt när man får meddelande från pappa som berättar att de ligger på stranden. Kom iaf fram och fick träffa hela min släkt som jag inte har sett på två år. Många hade förändrats, och det till det bättre. Hade det riktigt trevligt med många skratt och gamla minnen. Lördagen spenderades på denna stranden:

Kändes verkligen som om vi var utomlands, om man då självklart inte räknar med alla dessa förbaskade maneter som var överallt. Var inte så kul att bada, men det gick! Badad nog två-tre gånger i det riktigt sköna vattnet. Det är något visst med sandstrand och saltvatten. Sommar i ett nötskal, helt enkelt! Tror nog att killen njöt i fulla drag också. Spelade lite strandtennis och gottade på kex, kan knappast inte bli bättre. På kvällen bjöd farmor på middag på en restaurang som ligger precis vid Nissan, hur mysigt som helst. Checka in maten!
 
Lammfilé med hemmagjord potatissallad.
Glazade revbenspjäll med bakpotatis.

Igår blev det först en rundtur i Frösakull och Tylösand innan vi tog beslutet att lägga oss på stranden igen innan hemfärden skulle börja. Var lite dis på himlen men det gjorde ingenting, blev inte alls lika hett. Efter stekandet begav vi oss till ett ställe som sålde italiensk hemmagjord glass. Gosh, va stor glassen var. Proppmätt efteråt, körsbär och pistage är grymt gott. Ett snabbt stopp hos farmor för att säga hejdå och sedan gav vi oss av. Jag började köra i det härliga regn- och åskrusket. Körde till Jönköping för matstopp. Körde vidare typ 3 mil och sen hände det som förlängde vår resa med typ 3-4 timmar. Inget roligt och absolut inte nödvändigt att beskriva mer än att det sa small. Idioter som inte kan köra bil och är osäkra ska inte utsätta sig själva och andra för onödig fara, så är det bara!

Nu måste jag till tvättstugan men fler bilder kommer. Var så säkra! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0